És el terme que s’utilitza per descriure els símptomes que poden presentar-se abans d’una crisi parcial o una crisi generalitzada. De vegades, l’aura és l’avantsala de la pèrdua de consciència, de manera que es pot veure com una cosa positiva ja que ens permet prendre precaucions.
No totes les aures es converteixen en crisi greus però moltes vegades, l’aura és una crisi epilèptica parcial que està a punt d’estendre’s. Hi ha diversos tipus d’aures, poden ser una olor o gust estrany, sensació de por, de malaltia o fins i tot, de benestar, pesadesa del cap, sensació elèctrica, etc.
Les manifestacions clíniques de les aures epilèptiques són extraordinàriament diverses i, per tant, el coneixement de la seva fisiopatologia, característiques, incidència i associació amb els diferents tipus d’epilèpsia focal constitueixen la clau per obtenir un diagnòstic precís.
Si jo puc, tu també #epilep

Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.